Het klantcontactcentrum van WoningNet ontzorgt corporaties

Gepubliceerd op:

Het klantcontactcentrum (KCC) van WoningNet neemt corporaties werk uit handen, door woningzoekenden voorlichting te geven over woonruimteverdeling, de spelregels per regio en ze te adviseren in hun zoektocht naar een geschikte woning. Daarnaast ontzorgt het corporaties door werk zoals betalingen, mutaties en andere administratieve handelingen uit handen te nemen.

Verbinding tussen woningzoekenden en corporaties
Bij WoningNet staan ongeveer 1,4 miljoen woningzoekenden ingeschreven. Met haar woonruimtebemiddelingssysteem (WRB) en klantcontactcentrum (KCC) zorgt ze voor verbinding tussen de woningzoekenden en woningcorporaties. Door woningzoekenden te begeleiden in hun zoektocht naar een woning tot aan de toewijzing ervan.

Efficiëntie en kostenbesparing
Het KCC van WoningNet handelt jaarlijks bijna 200.000 contacten met woningzoekenden af en voert ruim 180.000 administratieve handelingen uit. Voor corporaties levert het een kostenbesparing en efficiëntie op, zodat zij zich kunnen richten op hun kernprocessen. Het KCC heeft een hoge klanttevredenheid en klantwaardering. Woningzoekenden beoordelen ze met een 8.1 op gesprekken en een 7.7 op het beantwoorden van e-mails.

Wat doet het KCC?
De medewerkers van het KCC zijn goed getraind en altijd op de hoogte van de geldende, lokale wet- en regelgeving voor woningzoekenden. 80% van de telefoontjes wordt binnen 30 seconden opgenomen. Ze beantwoorden e-mails, brieven en verzorgen de administratieve- en financiële ondersteuning. Het KCC werkt met kwaliteitscoaches die alle medewerkers meerdere keren per jaar monitoren en begeleiden op gesprekstechnieken en inhoudelijke kennis. De inhoudelijke kennis wordt continu getoetst, zodat woningzoekenden betrouwbaar en professioneel geholpen worden.

KSF Branchecertificaat
Daarnaast is WoningNet lid van de Klantenservicefederatie (KSF). Zij garandeert de kwaliteit van het klantcontact (onder andere klant- en oplossingsgerichtheid) binnen een organisatie en geeft medewerkers de erkenning die ze verdienen. Medewerkers van het KCC halen hier hun certificering.

Inzicht in wat er speelt
Op regelmatige basis geeft het KCC klanten inzicht met rapportages in wat er speelt in hun werkgebied. Bijvoorbeeld in aantallen binnengekomen vragen en de prestatie van het KCC. Daarnaast delen ze ook kwalitatieve gegevens, zoals trends in de vragen van woningzoekenden, zodat corporaties weten wat er speelt onder de woningzoekenden in hun werkgebied.

Wil je meer weten over het KCC?
Dat kan natuurlijk. Neem hiervoor contact op met Jan Bakker, regiomanager, via e-mail: jbakker@woningnet.nl

Een greep uit ons leveranciersregister


Gezond en comfortabel binnenklimaat? Onze missie!

Ad Hoc is sinds 1990 marktleider in het beheer van leegstaand vastgoed. Met producten zoals Beheer...

NVT Onderhoudsgroep is de ideale combinatie voor vastgoedonderhoud. Van dak tot vloer...