Verminder huurachterstanden met DebtSupport

Verminder huurachterstanden met DebtSupport

Gepubliceerd op:

DebtSupport heeft drie nieuwe diensten waarmee u huurachterstanden drastisch kunt verminderen. Met preventief beheer, jobcoaching en budgetbegeleiding direct na ondertekening van het huurcontract grijpt u preventief in! En voorkomen is beter dan genezen.


Preventief beheer
Woningcorporaties kunnen voortaan ook bij Debtsupport terecht als er nog geen sprake is van een betalingsachterstand. Aanleiding van de nieuwe dienstverlening is de vraag van veel klanten om preventief in te grijpen en de recente oproep van staatssecretaris Jetta Klijnsma aan de markt om schulden en armoede meer tegen te gaan met preventieve maatregelen. Met dit nieuwe initiatief maakt DebtSupport inzichtelijk welke huurders een verhoogd risico hebben op betalingsachterstanden. DebtSupport neemt vervolgens contact op met deze huurders in het kader van relatiebeheer en stelt aan de hand van een set vragen vast of er een hulpbehoefte is. Indien hiervan sprake is, biedt DebtSupport haar diensten aan met als resultaat een financieel gezonde toekomst voor de huurder. Met preventief beheer worden betalingsachterstanden voorkomen en neemt het aantal woningontruimingen sterk af.

Budgetbegeleiding direct na ondertekening huurcontract
Bij het afsluiten van een huurcontract is het raadzaam meteen een budgetsessie aan te bieden aan de huurder. Samen met de huurder maakt DebtSupport een budgetplan op basis van de nieuwe financiële situatie. Hierbij houden we naast de nieuwe huur rekening met eventueel hogere lasten, kosten voor een nieuwe inrichting, verhuizing, verbouwing enzovoort. Dit geeft uw huurder meteen inzicht en bereidt uw huurder voor op de nieuwe financiële situatie. Hiermee voorkomt u snelle betalingsproblemen. DebtSupport kan op uw verzoek tijdens de huurdersrelatie standby blijven en direct ondersteuning bieden bij ontwikkelingen met financiële consequenties (bijvoorbeeld verlies van baan).    

Jobcoaching
Met jobcoaching biedt u klanten die werkloos zijn geworden of dreigen te worden een op maat gesneden traject. Tijdens het intakegesprek vormt de jobcoach een compleet beeld van het opleidingsniveau, arbeidsverleden, duur werkloosheid, competenties, motivatie en belemmeringen van uw klant. Samen met de klant maakt de jobcoach vervolgens een plan van aanpak voor een traject dat erop is gericht om zo snel mogelijk weer in het arbeidsproces te komen. Begeleiding bij het solliciteren en empoweren van de klant zijn belangrijke instrumenten om uw klant weer op de juiste (positieve) rails te zetten en/of te houden. Via ons webbased klantvolgsysteem heeft de klant bovendien eenvoudig toegang tot onze e-learning modules en Jobfeed (portaal naar alle bestaande vacatures op internet).

Voor vragen over de dienstverlening van DebtSupport kunt u contact opnemen met Robin Vieveen via 06 52 61 55 14.

Een greep uit ons leveranciersregister

Metalura B.V.
Metalura ontwerpt en maakt innovatieve producten in eigen huis voor het betere buitenleven ...
Ubbink BV
Ubbink werkt aan oplossingen voor energie efficiency en een goed binnenklimaat voor gebouwen...
SMSParking BV
Mobiel parkeren via sms, app en internet!