Giarte onderzoek toont aan: NEH scoort als beste op security vlak

Gepubliceerd op:

Security is één van de belangrijkste pijlers in de dienstverlening van NEH. Het is niet zomaar een kreet. Dit wordt erkend door klanten van NEH, die zich hebben uitgesproken tijdens het Giarte Outsourcing Performance 2018 onderzoek.

Eigenlijk altijd, maar met nadruk sinds 2013, heeft NEH de focus op security awareness. Dit blijkt uit het ISO 27001 certifcaat, de ISAE 3402 type 2 verklaring, diensten als SOC/SIEM en multifactor authenticatie én het feit dat Privacy Officer Frank Baas zich door de jaren heen heeft ontpopt als een belangrijke begeleider van corporaties naar de AVG toe. Een van de ondervraagde klanten zei hierover: “NEH heeft ons positief verrast in de begeleiding op het gebied van de nieuwe wetgeving AVG.”

Ten opzichte van de complete benchmarkt, doet NEH het op securitygebied uitstekend:
Policy: Een score van 83% ten opzichte van 68% als marktgemiddelde.
Future: Een score van 85% ten opzichte van 69% als marktgemiddelde.
Issues: Een score van 93% ten opzichte van 82% als marktgemiddelde.

Security een constant proces
Prachtige cijfers en we zijn dan ook uitermate trots op deze waardering van onze klanten. Dit betekent echter niet dat we nu onderuit kunnen zakken en toekijken.

Zo wordt het beheer van devices zoals laptops en telefoons en beveiliging van informatie bij corporaties steeds belangrijker. Data is voor zowel gebruiker, device en applicaties toegankelijk waardoor deze dienen te voldoen aan vastgesteld beleid. Beveiliging van informatie zal plaatsvinden door toepassing van een flexibele, schaalbare en centrale beheeromgeving, waarmee het beleid voor gebruiker, device en applicatie zal worden ingesteld.

De risico’s, die steeds groter worden, kunnen echter niet alleen met techniek worden verkleind. Daarom wordt er ook veel getraind op een bewustzijn van de risico’s bij eindgebruikers van klanten.

Ook komen er diverse nieuwe diensten bij binnen het ‘AVG: The Next Step’ concept van NEH. Hierover is meer te lezen in deze blog. Natuurlijk vertellen we hier ook graag meer over op het CorporatiePlein.

Het zijn anonieme berichten, maar de waarde van de feedback wordt er niet minder om:
• “Ik ben verrast over de manier hoe men cyberaanvallen aanpakt en de klanten meeneemt in de communicatie erover én welke acties NEH uitzet.”
• “NEH kijkt samen met ons naar de toekomst van cyber security.”
• “NEH heeft een duidelijk security beleid voor onze organisatie.”
• “Wanneer er een issue rondom onze security is, dan pakt NEH dit adequaat op.”

Behalve een veer, ook weer mooie verbeterpunten
Natuurlijk zijn we enorm trots op deze veer. Ook zijn we dankbaar voor de verbeterpunten die klanten via het Giarte gegeven hebben. Deze vormen, in samenspraak met de resultaten van het aanstaande klanttevredenheidsonderzoek, de basis voor verbeteringsslagen en optimalisatie van onze dienstverlening.

Een greep uit ons leveranciersregister


Gezond en comfortabel binnenklimaat? Onze missie!

Executive Program Finance & Risk Management voor Woningcorporaties

Mobiel parkeren via sms, app en internet!