Woningcorporatie zoekt resultaatgerichte installateur

Gepubliceerd op:

Steeds meer woningcorporaties gaan het onderhoud van de installaties in huurwoningen anders organiseren. Ze geven huurders meer vrijheid bij de keuzes over de installaties, het onderhoud en extra besparingsmogelijkheden. De installateur krijgt meer verantwoordelijkheid voor de prestaties van de installaties en de kwaliteit van het onderhoud.

Zo gaat ook woningcorporatie Wierden en Borgen uit Bedum nu over op het resultaatgericht werken. Installateurs worden daarbij afgerekend op resultaten in plaats van inspanningen. De corporatie is nog zoekende naar passende installateurs voor deze nieuwe werkwijze. Resultaatgericht werken levert corporaties meer zekerheid over de kwaliteit van de installaties, tevredenheid bij de huurders en lagere kosten voor onderhoud. In de traditionele werkwijze maken corporaties vaste afspraken over het type ketels, de levensduur daarvan, termijnen voor het verhelpen van storingen en de kosten van vervanging. In de nieuwe werkwijze krijgen huurders meer invloed en installateurs meer verantwoordelijkheid. De installateur bepaalt in overleg met de huurder wanneer en onderhoud gepleegd wordt, wat voor soort ketel er geïnstalleerd wordt bij vervanging en of er extra mogelijkheden zijn voor besparing. Omdat de afspraken gelden voor een langere periode, krijgt het installatiebedrijf meer zekerheid. Daar tegenover staat dat het bedrijf betere kwaliteit, service en leveringszekerheid biedt.

Efficiency
Doordat de huurder rechtstreeks contact heeft met de installateur kan het onderhoud sneller worden uitgevoerd, op een moment dat de huurder zelf kiest. De nieuwe manier van werken levert ook efficiency-voordelen op. Zo kan de installateur bijvoorbeeld zelf een groot deel van het inspectiewerk verzorgen, waardoor de woningcorporatie dit niet meer hoeft te doen. Resultaatgericht werken leidt dus ook tot lagere kosten voor het onderhoud van woningen.

Bron: noorderkrant.nl

Een greep uit ons leveranciersregister


Nathan levert een totaalpakket van betrouwbare producten, systemen en kennis op gebied van duurzaam verwarmen ...

In ruim 80 jaar is Remeha uitgegroeid tot een internationaal bedrijf met ruim 500 medewerkers ...

Contact Center
Social Media
Telefonie