Heb alarmnummer voor (nood)-liften altijd paraat!

Gepubliceerd op:

Steeds vaker lezen we in het nieuws dat bewoners geen gebruik meer kunnen maken van de lift. De reden van velerlei aart zijn. Maar het feit blijft bewoners kunnen er geen gebruik meer van maken. Wat te doen? Volgens Robert van der Bruggen, Sales Manager bij Reco Special Products BV, dient iedere technische projectmanager van een woningcorporatie dan sowieso het noodnummer paraat te hebben om binnen 24 uur een vervangende lift werkzaam te hebben. “Want… niemand wil zijn huurders toch dagenlang ‘gevangen’ laten zitten op een etage….?”

Robert vergelijkt het met het afbreken van een huissleutel. “Dan sta je voor de deur, je wilt naar binnen en dan breekt de huissleutel af in het slot. Ik weet zeker dat iedereen, die het een keer is overkomen, dan flink vloekt maar zich tegelijkertijd afvraagt welk nummer gebeld moet worden voor de sleutelboer. Wel, zo werkt het feitelijk ook bij ons. Een grote of kleine calamiteit kondigt zich nooit van te voren aan. Was het maar waar. Maar ondanks die ongewisheid kun je wel anticiperen. Zorg dan ook dat het nummer 0800-noodlift (0800-66635438) in de GSM is opgeslagen!” Vorig jaar heeft Reco Special Products BV op deze wijze binnen 24 uur ongeveer 10 tijdelijke noodliften geplaatst, door het hele land. Omdat er ‘iets’ aan de hand was met de reguliere lift. “Maar het komt natuurlijk veel vaker voor in Nederland. Wij vinden het dan ook opvallend dat in de praktijk blijkt dat veel partijen eigenlijk helemaal niets geregeld hebben in geval het mis gaat. Ons credo is simpel: anticiperen! Ontzorg jezelf! Regeren is vooruitzien.”

Robert vertelt dat dit stukje dienstverlening vergeleken kan worden met die van de ANWB. Feitelijk hoef je geen lid te zijn als je met pech langs de kant van de weg staat. Als er iets loos is, kun je bellen en dan kun je ter plekke – als je auto is gerepareerd - klant worden. “Zo werkt het ook bij ons. We zien dit als service, met dat verschil dat je bij ons géén jaarlijks lidmaatschap hoeft te betalen en waarvoor ook geen 72-uurs calamiteitencontract hoeft te worden afgesloten. In de regel kunnen we binnen 24 uur kunnen we een vervangende, veilige én gekeurde lift plaatsen. We lossen het eerst op en daarna praten we verder.” “Wat veel partijen zich niet realiseren is dat media er vaak rap bovenop zitten om te kunnen vertellen hoe slecht een woningcorporatie ‘zorgt’ voor zijn bewoners,” vertelt Robert. “Wie wil er op die wijze in Hart van Nederland komen? Natuurlijk levert het plots uitvallen altijd gedoe op maar dat kun je wel zo goed mogelijk oplossen. Áls dan die journalist van SBS6 met kritische vragen bij je op de stoep staat, dan kun je laten zien dat je hebt geanticipeerd. En bovendien heb je tevreden huurders.” De laatste ‘calamiteit’ waar Reco Special Products BV op werd ingeschakeld, was afgelopen januari 2013 nog in Amsterdam. In een flatgebouw aan de Anfieldroad in Watergraafsmeer was de lift uitgevallen. “In no time hadden wij daar een vervangende lift geplaatst, die daar ongeveer 2 weken blijft staan. Resultaat: tevreden en mobiele bewoners omdat de verhuurder dus een plan had. Zoals het paraat hebben van het noodnummer. Ja, regeren is vooruitzien.”

Een greep uit ons leveranciersregister


Reparatie en Onderhoud van kunststof/aluminium ramen en deuren ...

Mobiel parkeren via sms, app en internet!

In 1980 heeft het Nederlandse bedrijf TONZON een revolutionaire isolatiemethode ontwikkeld ...