Digitale diagnose gereedschap beschikbaar voor elke Remeha cv-ketel

Gepubliceerd op:

Remeha heeft het Smart Service Support pakket gelanceerd; een nieuw, digitaal stuk gereedschap waarmee de installateur zijn werk via een tablet en/of smartphone makkelijker en sneller kan uitvoeren. Het Smart Service Support pakket omvat twee onderdelen: de Smart Service Tool en de Smart Service App. Deze tool is er vooral op gericht om het stellen van een diagnose en de aanpassing van instellingen bij een cv-ketel te vereenvoudigen. Op basis van die diagnose kunnen alle voorkomende werkzaamheden bij installatie, onderhoud en storingen veel efficiënter en doelgerichter verlopen.

Aangesloten op alle Remeha cv-ketels, uit het huidige assortiment, maakt de Smart Service Tool via wifi een verbinding tussen het hr-toestel en de smart phone of tablet van de installateur. De Smart Service Tool bevat een eigen wifi-module. Zodra de Smart Service Tool op de ketel is aangesloten, wordt er lokaal een wifi-netwerk opgebouwd dat een directe koppeling verzorgt met de Smart Service App op het apparaat van de installateur. De installateur maakt dus geen gebruik van het wifi-netwerk van de bewoner of eigenaar. De Smart Service App herkent op de telefoon of tablet met welk hr-toestel de installateur een verbinding maakt en geeft snel inzicht in een groot aantal functionaliteiten van de ketel, zoals:
• Status van de het toestel
• Actuele waarden van het toestel
• Blokkeringen uitlezen en resetten
• Vergrendelingen uitlezen en resetten
• Toestelparameters uitlezen en instellen
• Tellers uitlezen en instellen
• Storingswijzer (foutenboom)
• Documentatie
• Servicemeldingen uitlezen en resetten
Via de app kan de installateur of monteur alle informatie overzichtelijk uitlezen, maar ook meteen actie ondernemen, zoals blokkeringen of vergrendelingen opheffen en parameters of tellers resetten.

Voor installatie, storing en onderhoud
De uitgebreide lijst met functies in deze app maakt dat de Smart Service Support uitermate handig is bij zowel installatie, storingen als onderhoud. De Smart Service App is voor al deze activiteiten specifiek ingericht. Via slimme pre-settings in de schermindeling kiest de installateur met welke van deze drie activiteiten hij bezig is. Vervolgens heeft hij meteen voor die specifieke werkzaamheden de juiste informatie bij de hand. Bovendien werkt de app ook offline, zodat de vakman - ook als hij niet op locatie bij de ketel is - de app als naslagwerk van de ketel kan gebruiken. Een storingswijzer en ketelhandleiding zijn dus altijd binnen handbereik.

Brede range toestellen
Met de introductie in april is de Smart Service Support meteen toepasbaar op de volgende Remeha-toestellen: Calenta, Tzerra, Avanta, Calora Tower, Quinta Pro, eVita, Gas 210 Eco Pro, Gas 310 Eco Pro. Natuurlijk geldt dat ook voor de nieuwe generatie toestellen, zoals de Quinta Ace, die nog op de markt komen. De specifieke content, zoals foutenboom en documentatie, wordt de komende weken aan de Smart Service App toegevoegd. Bij de introductie in april is deze informatie voor de Tzerra, Calenta en Quinta Pro al in de app aanwezig, en uiterlijk eind juni van dit jaar is ook de informatie van alle andere Remeha-ketels aan de app toegevoegd. De Smart Service App houdt de documentatie (storingswijzer en documentatie) up-to-date zodra de App verbonden is met internet, zodat elke gebruiker met actuele data/informatie werkt.

De Smart Service Tool wordt geleverd in een luxe koffer die een optimale bescherming garandeert tijdens de werkzaamheden van de installateur. De koffer is verkrijgbaar bij de groothandel. De Smart Service App is beschikbaar voor de platformen iOS (Apple) en Android en is verkrijgbaar in respectievelijk de App Store en bij Google Play. De Smart Service Tool kost € 139,95 en de Smart Service App kost € 29,99.

Een greep uit ons leveranciersregister


Revoort maakt ruimte voor Woningcorporaties ...

BOB Opleiding, Training en Advies is hét opleidingsinstituut voor kaderfunctionarissen en management in de bouw ...

BI specialist voor de sociale woningbouwsector ...