Crowdsourcing brengt wensen voor nieuwe wijk in kaart

Crowdsourcing brengt wensen voor nieuwe wijk in kaart

Gepubliceerd op:

Als je het de Utrechtenaar vraagt, krijgt de nieuwe wijk Haarzicht het liefst een dorps en landelijk karakter. Dat blijkt uit onderzoek dat gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM onlangs deed onder Utrechtse woonconsumenten. De toegepaste onderzoeksmethode van crowdsourcing maakt het mogelijk om de wensen van doelgroepen voor nieuwe woongebieden in kaart te brengen.

Bij crowdsourcing worden woonconsumenten via internet uitgenodigd om mee te denken over bepaalde ontwikkelingen. Door social media en internetsites als Funda en Google is het bereik van dit soort onderzoeken enorm. In dit geval bracht het onderzoek ideeën en voorkeur in kaart die planmakers kunnen gebruiken om de nieuwe Utrechtse wijk Haarzicht goed te laten aansluiten op de wensen van de toekomstige bewoners. Zo blijkt dat een ruime meerderheid (70 procent) kiest voor een dorps woonmilieu met een landschappelijk karakter. Het merendeel van de respondenten wil graag wonen in een twee-onder-een-kap-, hoek- of vrijstaande woning, waarvoor ze een prijs willen betalen die ligt tussen de € 300.000 en € 400.000. Aan het onderzoek deden een kleine driehonderd huishoudens mee. AM zal crowdsourcing in de toekomst in meerdere projecten toepassen.

 

 

Bron: AM

Een greep uit ons leveranciersregister

Solar Concept
Wij voorzien de klant van het beste totaalconcept op het gebied van zonnepanelen ...
BDO
Hoe kan ik de financiële continuïteit van mijn woningcorporatie waarborgen en tegelijkertijd mijn maatschappelijke taken ...
Oranjedak
Oranjedak is één van de sterkste spelers in de Nederlandse dakbedekkingsbranche ...