Zig lanceert innovatieve mobiele app: Huurders regelen alles vanuit hun broekzak

Zig lanceert innovatieve mobiele app: Huurders regelen alles vanuit hun broekzak

Gepubliceerd op:

Zig lanceert als eerste in de markt een innovatieve app, waarmee woningcorporaties dichterbij hun huurders komen. Met de komst van de app worden de communicatiemogelijkheden tussen huurder en woningcorporatie aanzienlijk vergroot. 

Waar een online huurdersportaal jaarlijks door maximaal 40% van de huurders incidenteel wordt gebruikt, zijn de verwachtingen voor de app veel hoger. De lancering van de app betekent een bijzonder keerpunt voor woningcorporaties: van reactieve naar proactieve communicatie en service.

Proactief en toegankelijk
Een huurder wordt door zijn corporatie met de persoonlijke app proactief op de hoogte gebracht van belangrijk nieuws uit zijn directe leefomgeving via push notificaties. Daarnaast regelt de huurder eenvoudig zelf zijn woonzaken vanuit zijn broekzak, thuis en onderweg. Doordat het aanmeldproces van de app een stuk makkelijker is in vergelijking met het online inlogproces, wordt de digitale dienstverlening van corporaties veel toegankelijker. De app biedt dus meer service voor de huurder en maakt communiceren nog makkelijker.

Gebruiksgemak voorop
De nieuwe app werkt 1,5 keer sneller dan de (mobiele) webversie van het huurdersportaal en is compleet afgestemd op de gebruiker. Een huurder kan in zijn of haar persoonlijke omgeving snel, overzichtelijk en eenvoudig de gewenste actie uitvoeren. Met één druk op de knop regelt hij zijn betalingen, dient hij een reparatieverzoek in, geeft hij overlast door of komt hij in contact met een corporatiemedewerker.

Minder telefoonverkeer en meer digitale processen
De toegankelijkheid en het gebruiksgemak van de app zorgen naar verwachting voor minder telefoon- en e-mailverkeer en meer directe communicatie en digitale processen. Hiermee kunnen woningcorporaties niet alleen de huurderstevredenheid met betrekking tot de dienstverlening verhogen, maar kunnen de corporaties ook grote efficiencyvoordelen behalen en kosten besparen.

Klaar voor de toekomst
Met de lancering van de app speelt Zig in op de huidige ontwikkelingen rondom (mobiel) internetgebruik. Het aantal Nederlanders dat dagelijks online is, steeg vorig jaar naar 88%. Meer dan de helft van de mensen (51,2%) brengt de tijd door op een mobiel apparaat in plaats van op een desktop (44,7%). Met de nieuwe app - net zo intuïtief als je bank-app - zijn woningcorporaties klaar voor de toekomst.

De app is vanaf vandaag beschikbaar. Meer informatie over de app is te vinden op zig.nl/app.

De app is een uitbreiding van het Woonservice Platform van Zig. Zig staat voor Zekerheid, Innovatie en Gemak. Sinds 2001 maakt Zig digitale oplossingen voor de vastgoedsector, die ervoor zorgen dat organisaties dichterbij hun klanten komen. Met een team van 90 specialisten ontwikkelt Zig gebruiksvriendelijke, interactieve en innovatieve software.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Martijn Westrik  +31 6 46 29 26 78

Een greep uit ons leveranciersregister

BDO
Hoe kan ik de financiële continuïteit van mijn woningcorporatie waarborgen en tegelijkertijd mijn maatschappelijke taken ...
Oranjedak
Oranjedak is één van de sterkste spelers in de Nederlandse dakbedekkingsbranche ...
SMSParking BV
Mobiel parkeren via sms, app en internet!