Samenwerking Liftonderhoud: Portaal gaat een stap verder

Samenwerking Liftonderhoud: Portaal gaat een stap verder

Gepubliceerd op:

Steeds meer woningcorporaties maken slim gebruik van strategische afspraken met meerdere liftbedrijven. Wanneer onderhoud nodig is of een lift onverwachts in storing staat, schieten de liftbedrijven elkaar te hulp om de lift zo snel mogelijk weer in bedrijf te zetten. 

Maar hoe behoudt u de toegankelijkheid tijdens deze periode? Sommige onderdelen zijn nou eenmaal niet sneller verkrijgbaar en sommige bewoners kunnen geen kant op zonder lift. Woningcorporatie Portaal zet daarom de volgende stap.

Toegankelijke appartementen vanzelfsprekend: een werkende lift ook?
Een toegankelijk huurappartement lijkt vanzelfsprekend. Zonder werkende lift zouden ook veel mensen niet voor hun huidige appartement gekozen hebben. En als iemand door de jaren heen ook nog minder mobiel is geworden, wordt de lift onmisbaar.

Volgende stap: Samenwerking Toegankelijkheid
Om die vanzelfsprekende toegankelijkheid te waarborgen is Portaal niet alleen de samenwerking aan gegaan met de liftbedrijven, maar ook met RECO Lift Solutions. Door vaste afspraken te maken en vroegtijdig het werk te inventariseren, kan Portaal vlot een tijdelijke personenlift inzetten bij storingen en liftonderhoud. Gaat het om planmatig werk? Dan staan de monteurs en de liften al klaar. Zo kan Portaal binnen enkele uren liftassistenten en trapliften inzetten.

“We zijn trots op onze liftketen waar RECO Lift Solutions een belangrijk onderdeel van is bij calamiteitenbeheersing.” - Linda Rebel, Adviseur Inkoop en Contracten bij Portaal

Toegankelijke woning + overlast beperken = grotere bewonerstevredenheid
Zo blijft niet alleen de toegankelijkheid gewaarborgd, maar kan Portaal ook op tijd bewoners inlichten over de geplande werkzaamheden en overlast tot een minimum beperken. Dat maakt de werkzaamheden een stuk verdraagzamer voor bewoners en vergroot de bewonerstevredenheid*. Een mooi voorbeeld van hoe woningcorporaties een stap verder kunnen gaan in de strategische Samenwerking Liftonderhoud.

*: Hoe meer bewoners tevreden zijn over de aanpak, hoe breder het draagvlak dat u nodig heeft voor het uitvoeren van bijvoorbeeld renovaties.

Wilt u ook uw bewoners tevreden houden tijdens liftonderhoud? Neem dan contact op met RECO Lift Solutions voor een adviesgesprek en ga de samenwerking aan.


Een greep uit ons leveranciersregister

C3 Living
Een (t)huis voor iedereen...
Breijer Loodgieters
Breijer biedt u alle voorkomende loodgieterswerkzaamheden. We renoveren bitumen en zinken dakbedekkingen ...
RENSON
Gezond en comfortabel binnenklimaat? Onze missie!