Slim glasschadebeheer voor woningcorporaties

Slim glasschadebeheer voor woningcorporaties

Gepubliceerd op:

Bij woningcorporaties draait het om slimme keuzes maken. Processen dienen soepel te lopen, kosten moeten beheersbaar blijven en huurders rekenen op snelle service. Wanneer er glasschade aan het licht komt, wil je dit zo goed en efficiënt mogelijk geregeld hebben. Precies daar ondersteunt Midglas woningcorporaties: met digitale oplossingen die overzicht creëren en duurzame herstelmethoden die toekomstbestendig zijn. Een aanpak die je organisatie écht ontzorgt.

Snel en eenvoudig schademelden
Transparantie is voor bewoners belangrijk. Wanneer wordt de glasschade hersteld en hoe verloopt het proces? Met online schademelden kunnen bewoners zelf dag en nacht een schade melden én de voortgang is voor de schademelder te volgen via track & trace. Deze aanpak geeft op ieder moment inzicht in de status, geeft proactief updates en het geeft inzicht en vermindert telefoontjes die bij de woningcorporatie terechtkomen.

WoCoTo: online inzage in alle glasschades
Het digitale platform WoCoTo brengt alle glaszaken samen op één plek: van schademelden tot het maken van analyses. Dankzij de 24/7 herstelservice en het landelijke netwerk van glasherstellers ben je verzekerd van snelle opvolging en constante kwaliteit. Zo houd je zicht op kosten en voortgang, verminder je de overlast voor bewoners én krijg je rapportages die direct bruikbaar zijn voor onderhouds- en verduurzamingsplannen.

Duurzaamheid voorop
Bij Midglas draait glasherstel niet alleen om het oplossen van de glasschade, maar ook om toekomstgericht werken. Met de optie Duurzaam Herstel plaatsen we waar mogelijk HR++ isolatieglas, we geven glas een tweede leven en we voeren herstel uit volgens het keurmerk GroenGedaan. Daarmee verlaag je de energiekosten, verbeter je de kwaliteit van de woning en wordt elke reparatie een stap richting een duurzamer woningbezit.

Klaar voor de volgende stap
Door digitale innovaties als WoCoTo te combineren met duurzame herstelmethoden ontstaat er een nieuwe standaard voor glasschadebeheer. Voor corporaties betekent dit overzicht en efficiëntie in de dagelijkse praktijk, strategisch inzicht voor de langere termijn én tevreden huurders die weten waar ze aan toe zijn. Zo houd je meer ruimte over om te focussen op je kerntaak: goed en betaalbaar wonen mogelijk maken.

Wil je weten hoe Midglas jouw organisatie kan ondersteunen? Neem contact met ons op via onderstaande contactgegevens.

Contact
Amanda Heideveld – Accountmanager Public
E-mail: a.heideveld@midglas.nl
Telefoonnummer: (06) 43 62 3 212
Website: https://www.midglas.nl/producten/publieke-sector/

https://www.woningcorporaties.nl/leveranciers/verzekeringsoplossingen/midglas

Meer nieuws

Het laatste nieuws op gebied van woningcorporaties:

Een greep uit ons leveranciersregister

Midglas
Met veel ervaring verzorgen wij al sinds 1911 soepel het schadeherstel en schademanagement van onze relaties ...
Bright Answers

Samen bouwen we aan Klantvenster Online: de slimme omnichannel oplossing voor woningcorporaties ...

Polygon

Polygon is dé specialist in het schadeherstel en klimaatoplossingen ...