Met een quickscan van Polygon investeer je in vertrouwen

Met een quickscan van Polygon investeer je in vertrouwen

Gepubliceerd op:

Vochtproblemen doordat bewoners onvoldoende ventileren. Het is een probleem dat elke woningcorporatie maar al te goed kent. Technisch adviseurs hebben aan een halve klacht genoeg om deze oorzaak te herkennen. De oplossing kunnen ze wel dromen. Een grote Friese woningcorporatie in Leeuwarden besloot daarom bij vochtproblemen een quickscan uit te laten voeren door reconditioneringsbedrijf Polygon. Dit is waarom.

Gewoon luchten: haast te mooi om waar te zijn
Zo’n veertig keer per jaar heeft Eise Fokkema, Technisch Adviseur Dagelijks Onderhoud, te maken met ventilatieproblemen. Eise werkt al dertig jaar bij de woningcorporatie dat 20.000 woningen in de portefeuille heeft. In het gros van de gevallen ligt de oplossing bij de bewoners zelf: regelmatig de ramen openzetten en de kachel aandoen. Maar juist de eenvoud van de oplossing levert Eise en zijn collega’s regelmatig gedoe op. ‘Veel bewoners kunnen bijna niet geloven dat het gewoon een kwestie van ventilatie is. Een bouwtechnisch gebrek lijkt hen aannemelijker.’ Daarom laat hij in gevallen als deze een quickscan uitvoeren door Polygon.

Bij een quickscan wordt de bewoner bezocht door een expert van Polygon. Die laat eerst de bewoner zijn verhaal doen. Daarna inspecteren ze samen de woning. De expert meet het vocht in de muren en vertrekken en doet thermografisch onderzoek als het nodig is. Ondertussen voorziet hij de bewoner van de nodige tips. Na afloop van het bezoek ontvangt Eise een rapport van Polygon. Daarover zegt hij: ‘Een enkele keer komt het voor dat het rapport iets uitwijst wat we zelf over het hoofd hebben gezien. Dan zijn we alleen maar blij. Maar in negen van de tien gevallen bevestigt het onze eigen diagnose.’

De meerwaarde van een onafhankelijk expert
De meerwaarde van de quickscan zit volgens Eise dan ook vooral in transparantie en betrouwbaarheid. ‘Onze bewoners voelen zich door ons gezien, doordat wij deskundigen op het gebied van vocht- en schimmelproblemen voor ze inschakelen.’ De woningcorporatie bespreekt zelf de uitkomsten van de quickscan met de bewoner. Het rapport werkt daarbij als Haarlemmer olie, volgens Eise. ‘Het oordeel van Polygon staat buiten kijf. Ook voor onze bewoners. Ze hebben immers zelf ervaren dat het advies deskundig tot stand is gekomen.’

Meer weten?
Een quickscan met rapport zoals Polygon die uitvoert voor de woningcorporatie, is gemiddeld maar twee uurtjes werk. Eise vindt het de kosten dubbel en dwars waard. Voor de bewoners, én voor hem en zijn collega’s. Benieuwd welke praktische quickscan Polygon jouw organisatie te bieden heeft?

Bel voor meer informatie met Anton van der Laan via 088 – 5003500 of anton.vanderlaan@polygongroup.com.

Een greep uit ons leveranciersregister

Solar Concept
Wij voorzien de klant van het beste totaalconcept op het gebied van zonnepanelen ...
BDO
Hoe kan ik de financiële continuïteit van mijn woningcorporatie waarborgen en tegelijkertijd mijn maatschappelijke taken ...
HRsolar B.V.
HRsolar streeft naar duurzaamheid ...