Hoe verbeter je het contact met huurders? OBI4wan ging aan tafel met woningcorporaties

Hoe verbeter je het contact met huurders? OBI4wan ging aan tafel met woningcorporaties

Gepubliceerd op:

Hoe ga je als woningcorporatie om met vragen / klachten en hoe verbeter je het contact met huurders? Deze onderwerpen werden uitgebreid besproken tijdens de ronde tafel sessie voor woningcorporaties. We zetten de inzichten op een rijtje! We nodigen je graag uit voor de nieuwe ronde tafel sessie over (online) communicatie op dinsdag 10 augustus aanstaande.

Wat zijn de grootste uitdagingen op het gebied van bewonerscommunicatie?
Tijdens de ronde tafel sessie zijn we met elkaar in gesprek gegaan over de grootste uitdagingen op het gebied van bewonerscommunicatie. Zo gaven meerdere deelnemers aan dat communicatie vooral eenzijdig is. Woningcorporaties zenden vooral, maar krijgen vaak weinig respons van de bewoners. Hoe bereik je alle huurders? Een privégroep op Facebook werkt volgens sommige corporaties. Maar forceer daarin niet.

Hoe ga je om met toenemende volumes?
Een ander belangrijk thema was de toenemende volumes op online kanalen. Steeds meer woningcorporaties zetten WhatsApp en live chat in om huurders en woningzoekende contact op te laten nemen. Maar tegelijk zien ze het telefoonverkeer niet afnemen. Het lijkt erop dat door de implementatie van kanalen als live chat en WhatsApp de drempel om contact op te nemen wordt verlaagd. Meer bewoners voelen zich vrij om vragen aan de woningcorporatie te stellen. Aanbod creëert vraag!

Lees het volledige verslag en de inzichten hier

Meld je aan voor de volgende ronde tafel sessie: Tone-of-voice
Op dinsdag 10 augustus van 13.00 tot 14.00 uur organiseren we een nieuwe ronde tafel sessie voor woningcorporaties. Dit keer over tone of voice. Hoe zorg je ervoor dat je op een juiste manier antwoordt op (online) vragen, opmerkingen en klachten van huurders? We bespreken voorbeelden, delen tips en er is volop  ruimte om vraagstukken aan elkaar voor te leggen. Stuur dit bericht vooral door naar webcare en communicatie collega’s van jouw woningcorporatie. Aanmelden kan hier

Heb je nog vragen over optimale online communicatie?

Neem contact met ons via info@obi4wan.com of 085-2105060.


Een greep uit ons leveranciersregister

Nationaal Warmtefonds
Solide partner voor overheden en woningcorporaties ...
Eurlicon
Dé adviseur in liften, roltrappen en gevelonderhoudsinstallaties ...
Daikin Nederland
Daikin is wereldwijd toonaangevend in de markt voor klimaatsystemen en zet zich als bevlogen marktleider in ...