De Alliantie en ViaData bundelen krachten voor persoonlijker en efficiënter dagelijks onderhoud

De Alliantie en ViaData bundelen krachten voor persoonlijker en efficiënter dagelijks onderhoud

Gepubliceerd op:

Woningcorporatie de Alliantie en softwarepartner ViaData zijn een strategisch partnership aangegaan om het dagelijks onderhoud structureel te verbeteren. De samenwerking richt zich op het optimaliseren van de klantreis bij reparatieverzoeken, het mutatieverhuurproces en daarmee gerelateerd dagelijks onderhoud. Speerpunten hierbij zijn hoge huurdertevredenheid, proces-efficiëntie en productiviteit van medewerkers en ketenpartners.

Op 12 mei is een belangrijke mijlpaal bereikt met de livegang van ViaData’s onderhoudsplatform Connect-It 365 – gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 - voor het mutatieverhuurproces en gerelateerde onderhoud waar onder andere de nieuwe inspectiemodule en samenwerking met ketenpartners via de DICO standaard actief zijn. Connect-It 365 voor reparatieonderhoud was al in november 2024 live gegaan. Connect-It 365 werkt in het applicatielandschap o.a. nauw samen met Tobias 365, Mareon en het DMS van Aareon. Daarmee is het fundament gelegd voor verdere verbetering en digitalisering. De volgende stap is de uitvoering van een breed verbeterprogramma, waarmee de Alliantie toewerkt naar structureel hogere prestaties.

Persoonlijker en efficiënter dagelijks onderhoud door mensen én technologie
“Onze ambitie is om dagelijks onderhoud niet alleen efficiënter te maken, maar vooral ook persoonlijker,” zegt Corné van Eijk, Manager Dagelijks Onderhoud bij de Alliantie. “We willen voorspellend kunnen handelen en huurdertevredenheid structureel op een hoog niveau brengen. Technologie helpt daarbij, maar uiteindelijk maken mensen het verschil. Automatiseren waar het kan en menselijke waarde waar nodig. ViaData is daarin voor ons de juiste partner.”

Het verbeterprogramma bevat concrete maatregelen, zoals sturingsdashboards, planningsoptimalisatie, ketenintegratie en proactieve communicatie via Connect-It 365. Onder het motto ‘eerst de basis op orde, dan doorgroeien’ bouwen beide organisaties in fasen aan een datagedreven, klantgerichte onderhoudsorganisatie.

Samen leren, innoveren en versnellen
“Wat deze samenwerking bijzonder maakt, is de gedeelde visie én het wederzijds commitment,” aldus Ties Arts, algemeen directeur van ViaData. “De Alliantie is niet alleen klant, maar ook ambassadeur en innovatiepartner. Samen maken we Connect-It 365 steeds slimmer en waardevoller voor alle gebruikers – van vakman tot bewonersconsulent, van ketenpartner tot huurder.”

Corné van Eijk besluit: “We hebben een partner die meebeweegt, meedenkt en meedoet. ViaData levert niet alleen technologie, maar ook expertise en vertrouwen.”

Voor meer informatie:

Een greep uit ons leveranciersregister

Nufris
Experts in uitzonderlijke schoonmaak ...
Meilof Riks bv
Meilof Riks bv ontwikkelt, produceert, levert en monteert kwalitatief hoogwaardig maatwerk in aluminium dak ...
Oranjedak
Oranjedak is één van de sterkste spelers in de Nederlandse dakbedekkingsbranche ...